یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

یخچال های هوشمند را فراموش کنید، آشپزخانه هوشمند نیاز به مغز دارد

۶ بازديد

ما در حال ورود به سال 2020 با امکانات هیجان انگیز فراوان در فناوری آشپزخانه هستیم. در اینجا چند راه برای آوردن آشپزخانه های هوشمند به دهه آینده آورده شده است.

این داستان بخشی از CES است، جایی که CNET آخرین اخبار را در مورد باورنکردنی ترین فناوری که به زودی منتشر می شود، پوشش می دهد.

 

 

اگر یک منطقه از خانه هوشمند وجود داشته باشد که از رگبار تقریباً مداوم فناوری جدید لذت می برد، آن آشپزخانه است. نه فقط به این دلیل که مردم زمان زیادی را در آشپزخانه خود می گذرانند، بلکه به این دلیل که زوایای مختلف حمله برای هوشمندتر کردن آن وجود دارد.

 

تشخیص غذا؟ مطمئنا _ کنترل های صوتی؟ شما شرط می بندید سفارش مجدد خودکار یا کلاس های آشپزی زنده با سرآشپزهای کلاس جهانی؟ اون هم . بنابراین، سازندگان و توسعه دهندگان احتمالاً چه کاری می توانند برای بهبود آشپزخانه هوشمند شلوغ سال 2020 انجام دهند؟ خوب، ربات های نان خود را نگه دارید ، زیرا من افکاری دارم.

آشپزخانه هوشمند به وسایلی بستگی دارد که یاد بگیرند خودشان فکر کنند، و این شامل تشخیص غذایی است که در آنها می‌ریزیم. ما این فناوری تشخیص ظرف را در فر ژوئن و اخیراً در  اجاق هوشمند WLabs Whirlpool دیده‌ایم . وقتی کار می کند، پخت، برشته کردن و حتی آبگیری را بسیار کمتر ترسناک می کند. وقتی اینطور نیست، با بیسکویت های سوخته و یک آشکارساز دود جیغ می مانید. 

 

در همین حال، فر هوشمند آمازون و اجاق هوشمند تووالا می توانند غذاهای بسته بندی شده فروخته شده در فروشگاه های مواد غذایی را اسکن کنند. مطمئناً، ممکن است هنوز هم مجبور به هم زدن باشید - و مدل آمازون بی‌وقفه بر روی غذای کامل متمرکز است - اما این دستگاه‌ها از الگوریتم‌های دقیق تنظیم‌شده برای استفاده از سطوح قدرت و سایر حالت‌هایی استفاده می‌کنند که اگر خودتان این کار را انجام می‌دادید احتمالاً از آنها صرفنظر می‌کردید. .

 

تشخیص غذا باید بهتر شود، و سپس باید به اجاق‌ها و یخچال‌های بزرگ‌تر تعمیم داده شود . ساید بکو ما چند مفهوم را دیده‌ایم که در نمایشگاه‌های تجاری نشان داده شده‌اند، مانند یخچال بوش که غذا را برچسب‌گذاری و ردیابی می‌کند و مرکز آشپزخانه بعدی جنرال الکتریک که اجاق گاز شما را تماشا می‌کند تا به شما بگوید چه زمانی غذای شما پخته می‌شود. این‌ها گام‌هایی در مسیر درست هستند، اما وسایل برق‌رسانی هوش مصنوعی مانند آن‌ها همچنان می‌توانند بهبود پیدا کنند.

 

 

چنین پیشرفتی ممکن است سریعتر از آنچه شما انتظار دارید اتفاق بیفتد. ال‌جی  اخیراً  یک تراشه هوش مصنوعی جدید با تمرکز بر تشخیص اشیا را معرفی کرد و آمازون حق ثبت اختراعی را برای یخچالی که می‌تواند غذای فاسد شده را حس کند، به دست آورد، اما هیچ‌کدام هنوز وارد بازار نشده‌اند. وقتی نوبت به توصیه دستور العمل‌هایی با موادی که دارید، سفارش مجدد یا تهیه فهرست‌های مواد غذایی و ارسال دستورات به وسایل دیگر می‌رسد، هنوز مقداری حلقه برای بسته شدن باقی مانده است. من مطمئن هستم که به آنجا خواهیم رسید، اما هیچ چیزی که امروز در فروشگاه ها موجود است نمی تواند مرا متقاعد کند که کار مدیریت آشپزخانه من را بهتر از من انجام می دهد.

 

شرکت‌ها سخت کار کرده‌اند تا هوشمندی‌هایی مانند کنترل صوتی را به دستگاه‌های بزرگ بیاورند، در حالی که لوازم کوچک شروع به عقب‌نشینی کرده‌اند. چند قهوه‌ساز هوشمند وجود دارد، و می‌توانید یک قابلمه فوری با وای‌فای تهیه کنید ، اما به طور کلی اکثر لوازم کوچک فقط با یک دوشاخه هوشمند برای کنترل روشن و خاموش ساده می‌توان هوشمند کرد.

 

تنها وسایل کوچک هوشمندی که وعده داده اند، اجاق های روی صفحه هوشمند هستند . باز هم، این شروع خوبی است - اما یک آشپزخانه هوشمندتر باید شامل وسایلی در هر اندازه، حتی مخلوط کن، قهوه ساز یا توستر باشد.

 

یک آشپزخانه هوشمند رویایی (حداقل برای من) جایی است که در دستور پختی که به فر فرستاده‌اید، یک پیاز باید ریز خرد شود و غذاساز هوشمند شما دقیقاً می‌داند چه مدت باید کار کند تا پیاز تبدیل به یک پیاز ریزش شود. پوره این دنیایی است که نیازی به تنظیم تایمر ندارید، زیرا همزن شما می داند که خمیر را با یک قلاب به مدت هشت دقیقه ورز دهد و سپس متوقف شود.

 

من دوست دارم ببینم لوازم خانگی بیشتری Wi-Fi اضافه کنند. با توجه به تعداد  قفل‌های ساید هیتاچی  هوشمند و لامپ‌هایی که این رویکرد را در پیش گرفته‌اند - و در این فرآیند، مصرف‌کنندگان را از نیاز به هر گونه هاب یا سخت‌افزار اضافی در امان نگه داشته‌اند - به نظر یک درخواست معقول است.

 

ده ها برنامه آشپزخانه وجود دارد، و من کسی نیستم که از داشتن گزینه های زیاد شکایت کنم (بسیار خوب، یک بار بود ). بیشتر آنها برنامه هایی برای ردیابی دستور العمل ها یا کنترل وسایل بزرگ هوشمند هستند. بسیاری راهی برای پیوند با الکسا یا دستیار گوگل پیدا می کنند. برنامه‌هایی برای سفارش مواد غذایی از چندین سرویس تحویل مختلف، از جمله گزینه سفارش مستقیم از صفحه نمایش در   یخچال Family Hub وجود دارد.

 

سرگیجه دارد. من شرط می‌بندم افرادی وجود دارند که پتانسیل کامل آشپزخانه هوشمند خود را نمی‌بینند، زیرا یادگیری سازمان‌دهی، پیوند دادن و استفاده از همه آن برنامه‌ها و ویژگی‌ها در یک سمفونی کارآمد بسیار دشوار است. من آنها را سرزنش نمی کنم. یک آشپزخانه هوشمند به یک برنامه نیاز دارد که بتواند همه این کارها را انجام دهد. این یک سفارش طولانی است که بسیاری از تولید کنندگان و ارائه دهندگان خدمات برنامه های غذایی را برای محصولات خود تهیه می کنند.

 

یک گزینه ساده، شاید با مشارکت های گسترده تر، می تواند یک فروشگاه یک مرحله ای برای همه چیز ایجاد کند. این پیچیده است - برنامه‌هایی که فر را کنترل می‌کنند و برنامه‌هایی که مواد غذایی سفارش می‌دهند و برنامه‌هایی که دستور پخت غذا را نشان می‌دهند حیوانات متفاوتی هستند. بهترین تلاش هایی که دیده ایم Chefling و Drop هستند. هر کدام از اینها دستور العمل ها و لیست های خرید را با توانایی کنترل چندین برند از لوازم هوشمند ترکیب می کنند.

 

 

زمانی که برخی از دستگاه‌ها با الکسا، برخی با SmartThings و برخی با Google Assistant کار می‌کردند، کمی شبیه آغاز خانه‌های هوشمند است. در خانه هوشمند سال 2015، مجموعه‌ای از دستگاه‌ها وجود داشت که به صورت جداگانه خوب کار می‌کردند، اما با یکدیگر صحبت نمی‌کردند. آشپزخانه هوشمند اکنون چنین احساسی دارد. 

آشپزخانه هوشمند تنها در چند سالی که به یک چیز تبدیل شده است، راه درازی را یخچال دوو  پیموده است. یخچال‌هایی هستند که محتویاتشان را می‌دانند ، مایکروویوهایی هستند که پاپ کورن سفارش می‌دهند . به زودی، خرید یک دستگاه جدید بزرگ بدون وای فای داخلی سخت خواهد بود.

 

چیزی که ما هنوز به آن نیاز داریم یکپارچگی بهتر ساید بای ساید  بین لوازم خانگی (و برندهای لوازم خانگی) و یک پلت فرم بزرگتر و ساده تر برای مدیریت همه آن است. تنها در این صورت است که آشپزخانه آینده به جای چیزی که نیاز به نظارت و بررسی مجدد انسان دارد، مفهومی مفید خواهد بود. تا زمانی که این اتفاق نیفتد، من به مدیریت لیست های مواد غذایی و دستور العمل ها به روش قدیمی - در تلفن هوشمندم ادامه می دهم.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.